בדרך לבמה עם זהר ופסי – איך להקים להקת נגנים מלווה להופעה

אחת השאלות הראשונות ששאלתי את עצמי כשהחלטתי שאני מתחילה להופיע,

היתה מי ילווה אותי בנגינה?

אמנם אני מנגנת בפסנתר מאז גיל 6,

אבל הפרעות הקשב שלי לא ממש מאפשרות לי לנגן ולשיר באותו זמן.

זה פשוט לא עובד לי.

אז היה לי ברור שאני אצטרך עוד מישהי שתלווה אותי.

כמובן שיש תמיד את האופציה של ליווי בפלייבק,

אבל איכשהו לי אישית יש משהו עם פלייבקים שפחות מתאים לי.

 

לכן כשזהר ופסי סיפרה לי שהיא מופיעה עם הרכב שהיא בנתה ואספה.

ישר היה לי ברור מה הולך להיות הנושא של הראיון שלה.

כמובן כמו בכל ראיון גם כאן גלשנו לעוד נושאים.

אבל מרכז הראיון הוא על הדרך של זהר ופסי עם אוסף של נגנים מקצועיים ללהקה שהיא בחרה.

הנה הראיון המלא עם זהר ופסי:

לחצו כאן כדי לקבל את הפרק הראשון של הספר כשהוא יוצא

זהר העלתה כמה נקודות מאד חשובות על היתרונות והחסרונות שבכל סוג של להקה.

בהתחלה היא הופיעה עם להקה של נגנים מעולים ומקצועיים,

שהם לא היו מחוייבים דווקא לה.

 

היתרונות הגדולים של עבודה עם נגנים מקצועיים,

זה היכולת שלהם ללמוד תכנים מאד מהר,

לאלתר הרבה על התכנים ולהגיש אותם בצורה שונה בהופעה ממה שהיה בדיסק בהקלטת אולפן סטרילית.

כי כאשר קהל מגיע להופעה הוא רוצה לשמוע את המוכר מצד אחד אבל שיהיה גם אחרת מצד שני,

אחרת מה הקטע לבוא להופעה אפשר לשמוע את השירים באלבום וזהו.

 

הבעיה עם נגנים מקצועיים,

זה שהם לא מחוייבים דווקא לזמר אחד,

הם צריכים עבודה ולכן הם ינגנו בכל מקום שיבקשו מהם.

ואם יש זמר אחר שצריך אותם והוא ביקש קודם,

או שיש שם יותר הכנסה, הם מן הסתם יעדיפו לעבוד איתו.

ובנוסף לכל זה,

נגנים מקצועיים עולים הרבה כסף.

כי צריך לשלם להם על החזרות,

וגם על ההופעות.

 

בגלל שהם לא עובדים רק עם זמר אחד, יש להם הרבה חומרים ללמוד,

ולכן לפני כל הופעה צריך לעשות כמה חזרות.

חזרות כאלו עולות כסף כי צריך לשלם גם לנגנים וגם לחדר חזרות.

 

זהר ופסי זמרת
זהר ופסי זמרת

המעבר ללהקה שזהר ופסי גיבשה

אלו החסרונות והייתרונות של עבודה עם נגנים מקצועים.

לכן אחרי כ- 3 שנים של עבודה עם הנגנים הללו,

זהר ופסי החליטה שהיא חייבת לשנות משהו,

ואת הלהקה שלה היא אספה לגמרי במקרה,

מורים שעבדו איתה, והבן שלה מרכיבים היום את הלהקה שלה.

 

וגם כאן יש הרבה יתרונות וחסרונות,

הם קרובים פיזית אליה,

ולכן החזרות יכולות להיות באיזור שלה ולא צריך לנסוע בשביל זה למרכז.

לא צריך לשלם על החזרות,

כי הם ביחד בסיפור הזה,

כמובן שהרווחים מהמופעים שלהם מתחלקים בין כולם.

מצד שני הם לא מקצועיים ולוקח יותר זמן ללמוד את השירים שלה.

ולא רק זה,

הם גם רוצים להביא את היצירה שלהם לבמה,

ולכן זהר צריכה “לותר” על חלק מההופעה בשביל לתת להם מקום.

 

כל זמרת צריכה למצוא את המקום שלה,

וגם לדייק אותה עם הזמן,

כל הזמן לשאול מה נכון לי עכשיו.

זה משהו שחוזר על עצמו הרבה בכל הראיונות שאני עושה עם הזמרות.

כל אחת יש לה את הדרך שלה,

ובסוף כל אחת צריכה להחליט מה מתאים לה,

מה האמת שלה, ואיפה היא מרגישה הכי טוב על הבמה.

בסופו של דבר, להיות זמרת זה לא אחד מהמקצועות האלו שהולכים ועושים את העבודה וזהו,

יש כאן נשמה שצריך לתת, ואם הנשמה אומרת שזה לא מתאים,

צריך להקשיב לה.

 

זהר ופסי

מוזיקאית יוצרת , ומורה למוסיקה

אמא ל4 גרה בצפון הארץ

לפני 6 שנים יצאה לדרך כמוזיקאית מופיעה ובדרך הוציאה שני אלבומים מקוריים.

להזמנת הופעה 0525722025

לדף הפייסבוק של זהר ופסי

לדף הרשמי של זהר ופסי

 

הנה כמה שירים של זהר ופסי שהתפרסמו ביוטיוב

https://youtu.be/tpGB5rhAGU8

 

https://youtu.be/B4GJZ9VJgZE

 

https://youtu.be/2Rjg-Sqqn5I

 

https://youtu.be/GLY9x0w9mGA

לראיונות הקודמים בפרוייקט בדרך לבמה:

ליאת יצחקי – איך לעמוד על במה

לאה דרור – איך להגיע להפקת מופע גדול

ליטל יוחאי – איך לפרוץ לתודעה הבינלאומית

ציפי קולטניוק – איך לחנך קהל לשירים מקוריים

ענבר טביב – איך לשווק את עצמך כזמרת כשיש מגבלות

ענת לרנר – איך לגייס כסף במימון המונים ולמה הופעתי 40 פעמים ב38 ימים.

[box type=”bio”]

הראיון הזה הוא חלק מפרוייקט בדרך לבמה,

המטרה : להגיע ל50 זמרות מכל סיגנון שהוא,
שיספרו את הסיפור האישי שלהם,
ואחר כך השלב הבא הוא כתיבת ספר שיסכם את כל התובנות מתוך הסיפורים האישים של כל הזמרות שיופיעו כאן.
אם את זמרת ורוצה להתראיין , צרי קשר איתי.
ואם את רוצה להמשיך לעקוב אחרי סדרת הראיונות, ולדעת מתי יוצא הספר הרשמי בטופס:

[/box]

 

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ראיון עם ארטיום אליושן – מאחורי הקלעים של השקת מיליון הדולר הראשונה בישראל

במקרה או שלא, פגשתי את ארטיום אליושן באחד הכנסים שהלכתי אליהם לאחרונה, במקרה הזה, הרגשתי מיד שאני חייבת לראיין אותו לתוכנית על הדרך. ארטיום הוא אחד מאנשים שהיו אחראים להשקה הכי גדולה שהיתה כאן בשנה האחרונה שהגיע לשיא של 1,100,000$ בהכנסות. וזה משהו מאד לא פשוט לעשות אותו בישראל. הם הצליחו לשבור שיא שעד עכשיו היה נחשב לשיא שאי אפשר לעבור אותו.

ספר מומלץ – המדריך הרשמי של TED לדיבור בפני קהל

קניתי את הספר המדריך הרשמי של TED לדיבור בפני קהל, פשוט כי הוא חזר בכל אחת מהחנויות שהייתי בהם, הם בהחלט עשו לו עבודת שיווק טובה. כמו כל ספר שאני מחזיקה, מיד התחלתי לקרוא אותו. קודם כל הוא ממש מעניין, כי כריס אנדרסון שכתב את הספר הוא גם האוצר הראשי של TED ומה שזה אומר...

ראיון עם עומרי כהן תכלס’ ליווי עסקי

איך להפוך לקוח מתעניין ללקוח משלם באופן אוטומטי? עומרי כהן מתכלס' ליווי עסקי מתארח בתוכנית הפודקאסט על הדרך ומראה בדיוק מהם השלבים לחצו כאן לקרוא את הפוסט