בדרך לבמה עם הזמרת ליטל יוחאי – איך מתכוננים ליחסי ציבור

ליטל יוחאי כבר התראיינה אצלי, אבל אחרי הראיון הראשון, היא פנתה אלי עם נושא שחשבתי שיעניין הרבה זמרות,

ולכן קבענו ראיון נוסף.

 

אז יש לכם סינגל ראשון, ועכשיו אתם רוצים להגיע לרדיו או לכל מקום אחר,

כדי שישמיעו את הסינגל שעבדתם עליו הרבה זמן.

כדי לעשות את זה כמובן שאתם צריכים לכתוב כמה דברים עליכם,

  1. ביוגרפיה
  2. קומניקט
  3. פרס קיט

אלו 3 מושגים שאתם צריכים להכיר ולהכין כדי לפרסם את עצמכם וליחצן את החומרים שלכם.

ליטל יוחאי הסבירה מה מכינים בכל אחד מהם, ואיך עושים את זה:

לחצו כאן כדי לקבל את הפרק הראשון של הספר

האם כדאי לקחת משרד יחסי ציבור או לעשות את זה לבד?

אני רוצה להתייחס לזה דווקא מהצד של עולם העסקים שממנו אני מגיעה.

וזו דעתי כמובן.

 

כשעסק ממש נמצא בחיתולים,

ועדיין אין לו מספיק הכנסות.

צריך לעשות הרבה דברים לבד.

וזה נכון לבניית אתר, לניהול דף פייסבוק, וכשמדובר על זמרות, אז כן, גם את כל מה שקשור ליחסי ציבור.

 

נכון, יש אנשי מקצוע שעושים את זה כבר שנים,

ומה שמבדיל ביניהם לבין זמרת מתחילה,

זה שהם צברו קשרים עם השנים, והם יכולים לכאורה להשיג כתבה מאד גדולה או להגיע לטלויזיה אם זה מה שאת מחפשת.

הבעיה היא שיחסי ציבור כמו קידום אתרים אורגני,

זה משהו שקשה למדוד אותו ישירות עם תוצאה כספית מהעסק.

פירסום ממוקד יכול להביא קהל להופעה ואפשר לדעת מזה אם זה עזר וכסף נכנס.

מכתבה שתתפרסם באיזהשהוא עיתון אי אפשר למדוד האם יגיעו מזה ים של אנשים חדשים להופעה הבאה שלך.

 

לא מזמן דיברתי עם אנג’לה בן אליעזר, היא התראיינה אצל אברי גלעד בתוכנית בוקר,

והיא סיפרה לי שפעם היא היתה עושה כתבה אחת, והיו לה מזה המון פניות והרבה סדנאות שנסגרו,

אבל זה היה לפני שהאינטרנט היה כל כך חזק.

היום הפניות הם הרבה יותר דלות, ופחות משמעותיות.

 

ברור שיחסי ציבור זה משהו שעוזר לאורך זמן,

ולטווח הרחוק כדי להתפרסם צריך להתראיין בכל מיני מקומות, ולהביא את המוסיקה לכל מקום שמסכים להשמיע אותה.

אבל מכאן ועד לשלם על זה כסף,

זה מאד רחוק.

 

יחסי ציבור זה אחד מהכלים הפירסומיים הכי יקרים שיש,

לפני כמה שנים בדקתי את זה,

וקיבלתי הצעה של 10,000 ש”ח בחודש,

בלי הבטחה מסויימת לכמות של כתבות ולאן זה יביא אותי.

(בהקשר של משהו אחר)

 

לכן, אני חושבת שהראיון הזה עם ליטל יוחאי הוא כל כך חשוב.

כי צריך לדעת איך לפנות לבד לכל תחנות הרדיו, והטלוויזיה,

וצריך להוציא מרפקים קצת כדי לקבל כתבה בעיתון ידוע.

 

ולמרות שאולי זה נראה בלתי אפשרי בלי משרד יחסי ציבור גדול שעומד מאחוריכם,

זה דווקא מאד אפשרי.

יכול להיות ששווה להתחיל כמו שליטל יוחאי הציעה,

ממקומונים, לשלוח להם, ולהתחיל לפרסם שם.

כשיש לכם כבר פירסומים וכתבות וראיונות במקומות קטנים,

אפשר להמשיך הלאה לדבר הבא,

כבר יש לכם מה להראות.

 

אז לפני שאתם רצים לשלם כסף למישהו שיעשה לכם את יחסי הציבור,

תחשבו שנית, אולי שווה להשקיע את הכסף הזה במקום אחר שיתן לכם תוצאות טובות יותר,

תוצאות שתוכלו למדוד בהכנסה מידית או בהשקעה במוסיקה שלכם (שגם זה חשוב מאד כדי לקדם אתכם.)

הנה סיכום של מה שעלה בראיון הזה עם ליטל יוחאי:

  • מה זה יחסי ציבור ומתי מתחילים לעשות את זה
  • איך לבנות את הסיפור האישי
  • מה השיקול של שדרן רדיו דווקא לשדר אתכם
  • איך כותבים ביוגרפיה
  • איך לפנות לשדרנים ולכתבים
  • מה כדאי להבליט בביוגרפיה
  • מה ההבדל בין ביוגרפיה לקומוניקט
  • האם כדאי לשלוח בדואר את הפרס קיט?
  • מתי הזמן הנכון להתחיל לפרסם
  • לחפש את כל המקומות שבהם הלקוחות נמצאים
  • פסטיבלים כמקום לפירסום השירים שלך
  • מתי הזמן הנכון לעבור ליח”צ מסודר
  • למה לא ללכת לראליטי
  • מה זה אומר לעבוד כמוזיקאי

הנה מבחר שירים של ליטל יוחאי להאזנה:

הקליפים הופקו על ידי אולפני דניאל: www.daniel-studios.com

 

 

תוכלו לעקוב ברשתות החברתיות:

ערוץ היוטיוב הרשמי של ליטל יוחאי

לאיסטגרם של ליטל יוחאי

לטוויטר של ליטל יוחאי

 

לקניית הסינגלים:

באייטונס

[amazon_link asins=’B07B516GTV,B079DSYRR3,B078P5X2G1,B079DSFH71,B074WBSSS2,B0749J8WC9′ template=’ProductGrid’ store=’nechamashor-20′ marketplace=’US’ link_id=’22f7f23a-21fc-11e8-9bba-87adaab903de’]

לראיונות הקודמים בפרוייקט בדרך לבמה:

גיטל ואטורי – איך להשתיק את הביקורת העצמית

שיר אלוני – איך להפיק את השירים שלך (אולפן ביתי) 

קארין ממן – מימון המונים לקראת הוצאת אלבום

זהר ופסי – איך להקים להקה 

קילי הלפרין – איך לצאת לאור בלי ליפול לחושך

אביטל מקלס – איך לכתוב לעצמך תפקיד ראשי במחזמר 

[box type=”bio”]

הראיון הזה הוא חלק מפרוייקט בדרך לבמה,

המטרה : להגיע ל50 זמרות מכל סיגנון שהוא,
שיספרו את הסיפור האישי שלהם,
ואחר כך השלב הבא הוא כתיבת ספר שיסכם את כל התובנות מתוך הסיפורים האישים של כל הזמרות שיופיעו כאן.
אם את זמרת ורוצה להתראיין , צרי קשר איתי.
ואם את רוצה להמשיך לעקוב אחרי סדרת הראיונות, ולדעת מתי יוצא הספר הרשמי בטופס:

[/box]

 

 

 

 

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אם אני אלמד את הסודות שלי בקורס דיגיטלי, אף אחד לא יבוא לטיפול אצלי לקליניקה

אף אחד לא יבוא לטיפול אצלי אם אני אעשה קורס דיגיטלי ואלמד שם את כל הסודות שלי שפיתחתי במהלך השנים לעיתים קרובות אני מקבלת תגובה כזאת, מאנשים שפיתחו שיטה מיוחדת או שיש להם משהו יחודי משלהם שהם מלמדים בסדנא או שהם מטפלים בשיטה הזאת בקליניקה שלהם. יכול להיות שגם אתם מרגישים ככה, אז בואו נדבר על זה כמה דקות, כי זה ממש ממש חשוב להבין משהו מהותי לגבי קורסים און ליין. קורס און ליין הוא אחד הכלים החזקים ביותר היום ליצירת הכנסה פאסיבית אבל יותר מהכל ליצירת אוטוריטה בתחום שלכם.

ראיון עם שרון כץ איך למלא את האולם פעם אחר פעם- בדרך לבמה

שרון כץ אחת הנשים האנרגטיות ביותר שפגשתי, הגיעה אלי לראיון שיתן לכם המון רעיונות איך להביא אנשים אל האולם להופעה שלכם ולמלא אותו פעם אחרי פעם, שנה אחרי שנה, ולהתחדש כל הזמן.

בדרך לבמה עם רעות ולדמן אלקבץ – איך ללכת אחרי הלב עם הראש על הכתפיים

הפעם רעות ולדמן אלקבץ התארחה, וכשחשבנו ביחד איזה נושא הולך להיות הראיון, היא סיפרה לי שבהתחלה היה לה קשה להחליט מה היא רוצה לעשות כשהיא תהיה גדולה, איכשהו הרעיון של להיות זמרת לא הסתדר לה עם החיים המסודרים.הפעם רעות ולדמן אלקבץ התארחה, וכשחשבנו ביחד איזה נושא הולך להיות הראיון, היא סיפרה לי שבהתחלה היה לה קשה להחליט מה היא רוצה לעשות כשהיא תהיה גדולה, איכשהו הרעיון של להיות זמרת לא הסתדר לה עם החיים המסודרים.