בדרך לבמה עם גתית לביא – איך לשיר עם פלייבק

היה לנו כבר ראיון על איך שרים עם להקה,

ועכשיו הזמן לראות את הצד השני של המטבע,

איך שרים עם פלייבק, ומה היתרונות שלו.

 

את הראיון הזה קיימתי עם גתית לביא,

שהיא שחקנית וזמרת,

והיא משלבת בהופעות שלה שירים שאותם היא שרה בעיקר עם פלייבק של המוסיקה,

ומדי פעם גם שירים שמלווים בגיטרה יחד עם טלי וימיסברג.

 

הנה הראיון המלא עם גתית לביא:

לחצו כאן כדי לקבל את הפרק הראשון של הספר כשהוא יוצא

למה לשיר עם פלייבק?

להחלטה לשיר עם פלייבקים גתית לביא הגיעה

אחרי שהיה לה קשה עם כל התיאומים בינה לבין הפסנתרנית.

גתית לביא שרה בלהקת הלל תקופה ארוכה,

וכאשר הם הופיעו זה היה תמיד עם פלייבקים של המוסיקה,

ולכן היא הרגישה שמבחינתה זה הכי מתאים.

 

מה היתרונות של שירה עם פלייבק בהופעה?

  • הוצאה חד פעמית על ההפקה של הפלייבק לעומת חזרות שצריך לשלם עליהם לנגניות.
  • אפשר להתאמן על השירים כל הזמן, גם באוטו.
  • הורדת עלויות של ההופעה עצמה, גם ההגברה יכולה להיות יותר בסיסית, וגם אין צורך לשלם לעוד להקה שתנגן

 

האתגר בשירה עם פלייבק לעומת הופעה בלהקה

כאשר יש אנשים שמנגנים בהופעה חיה צריכה להיות דינמיקה מעניינת על הבמה.

כולם צריכים להיות קשובים לכל דבר.

אבל אם יש טעות קטנה כולם יכולים לחפות בקלות יחסית על הטעות ולהמשיך לאלתר.

 

בפלייבק צריך להכיר את ההקלטה של מוסיקת הליווי בצורה מושלמת,

כאילו זה חלק ממך.

בעיקר כשיש כניסות מיוחדות שצריך להכיר טוב טוב.

 

גתית לביא מוסרת שכדאי לשמוע את ההקלטות כל הזמן,

ללמוד את המוסיקה עד שאפשר לשמוע אותה בדימיון.

 

בהפקת הפלייבק כדאי להשתמש במפיק שיודע לעבד (ביחוד אם אין לכם רקע מוזיקלי מעבר לשירה)

אם זה שירים מוכרים כדאי לבדוק את אתרי הפלייבקים, תמורת כמה שקלים אפשר לקנות פלייבקים מוכנים,

ולעבוד איתם. כמובן שגם כאן, כדאי לסמוך על האוזן שלכם.

 

מהניסיון שלי,

כששרתי במקהלה  לא הכרתי את הפלייבקים שליוו אותנו מכל הכיוונים,

אבל מצד שני היתה לי מנצחת שסימנה לכולנו מתי הזמן הנכון להכנס לשיר.

בשנה שעברה הופעתי עם המקהלה שלי אחרי 20 שנה שלא ראיתי את חברות המקהלה,

ואחד הדברים שהשתנו שם היה שהיו שתי נגניות שניגנו יחד איתנו.

זה היה חוויה חדשה, לשיר ביחד עם מוסיקה חיה ולא עם פלייבקים עם המקהלה (כן יצא לי לשיר עם פסנתרנית מלווה)

 

אני חושבת שעבודה עם פלייבקים היא עניין מאד אישי,

וכל אחת יש לה את הדרך שלה,

אם אתם בתחילת הדרך ואין לכם אפשרות לשלם לחזרות עם מישהו שילווה אתכם,

אז שווה לחשוב על הפקת פלייבקים.

אפשר לעשות את זה באולפן ביתי אם אתם יודעים לנגן,

ואפשר לפנות למפיק שיעשה את זה עבורכם.

 

גתית לביא

שחקנית וזמרת משלבת בהופעות משחק ושירה, עם שירים מקוריים ושירים מוכרים.

המופע הוא בשיתוף עם טלי וימיסברג

בוגרת להקת הלל

להקלטת פודקאסט עם גתית לביא באתר כיפה


לראיונות הקודמים בפרוייקט בדרך לבמה:

שיר אלוני – איך להפיק את השירים שלך (אולפן ביתי) 

גילי סומך וצלר – איך לצמוח מתוך משבר עם המוסיקה

לאה דרור – איך להגיע להפקת מופע גדול

זהר ופסי – איך להקים להקה 

ציפי קולטניוק – איך לחנך קהל לשירים מקוריים

ענבר טביב – איך לשווק את עצמך כזמרת כשיש מגבלות

[box type=”bio”]

הראיון הזה הוא חלק מפרוייקט בדרך לבמה,

המטרה : להגיע ל50 זמרות מכל סיגנון שהוא,
שיספרו את הסיפור האישי שלהם,
ואחר כך השלב הבא הוא כתיבת ספר שיסכם את כל התובנות מתוך הסיפורים האישים של כל הזמרות שיופיעו כאן.
אם את זמרת ורוצה להתראיין , צרי קשר איתי.
ואם את רוצה להמשיך לעקוב אחרי סדרת הראיונות, ולדעת מתי יוצא הספר הרשמי בטופס:

[/box]

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

איפה כדאי לפתוח חנות מקוונת באינטרנט כדי למכור מוצרים?

חנות מקוונת באינטרנט נותנת לכם אפשרות למכור כל מוצר שתרצו מהבית שלכם, בלי להחזיק חנות פיזית. לפעמים תרצו חנות מקוונת כדי לגבות את מה שהחנות הפיזית שלכם מספקת. כך או כך יש היום כל כך הרבה אפשרויות לפתוח חנות מקוונת וזו באמת שאלה גדולה מה עושים כשרוצים לפתוח חנות.

איך להשיג שותפים שידוורו על הוובינר שלך לרשימת התפוצה שלהם?

שותפים צריכים שיהיה להם סיבה לעזור לכם, בדרך כלל סיבה שתשרת אותם. אז איך אתם יכולים להעזר בשותפים כדי שהם ידוורו לרשימת התפוצה שלהם על הוובינר שלכם?

ראיון עם ארטיום אליושן – מאחורי הקלעים של השקת מיליון הדולר הראשונה בישראל

במקרה או שלא, פגשתי את ארטיום אליושן באחד הכנסים שהלכתי אליהם לאחרונה, במקרה הזה, הרגשתי מיד שאני חייבת לראיין אותו לתוכנית על הדרך. ארטיום הוא אחד מאנשים שהיו אחראים להשקה הכי גדולה שהיתה כאן בשנה האחרונה שהגיע לשיא של 1,100,000$ בהכנסות. וזה משהו מאד לא פשוט לעשות אותו בישראל. הם הצליחו לשבור שיא שעד עכשיו היה נחשב לשיא שאי אפשר לעבור אותו.