בדרך לבמה עם הזמרת אביטל מקלס – איך לכתוב לעצמך תפקיד ראשי במחזמר

את אביטל מקלס הכרתי במסגרת תאטרון קהילתי בגוש עציון “רוממות”

שתינו היינו זמרות שחקניות במחזמר “רות” זה היה לפני בערך 11 שנים, משהו כזה.   וכבר התאהבתי בה. כשהתחלתי את הפרוייקט בדרך לבמה פניתי לאביטל מקלס לשאול אותה אם היא מוכנה להתראיין. בהתחלה היא אמרה לי שהיא לא חושבת שהיא זמרת לפחות לא כמו שאר הזמרות שמסתובבות כאן בבלוג שלי.   אז בהתחלה עזבתי את זה, ואמרתי לעצמי שאני אחזור אליה כשהפרוייקט יתקדם. ולשמחתי הצלחתי לשכנע אותה, שהיא אכן בעלת ניסיון בימתי כזה, שהיא יכולה לשתף אותנו בידע שלה.   אביטל בעיקר מופיעה בתפקידים ראשיים במחזות זמר דרך תאטרונים קהילתיים דוברי אנגלית. אבל פה ושם מזמינים אותה גם בגלל שהיא פשוט זמרת מוכשרת בטירוף.   אז כמובן שכל הראיון סובב סביב מחזות זמר, כי אביטל לא רק משתתפת בתפקיד ראשי במחזות האלו, אלא את השניים האחרונים היא גם כתבה והפיקה. הנה דרך מעניינת לבמה, להפיק לעצמך הצגה שלמה כדי לקבל תפקיד ראשי.  

הנה הראיון המלא עם אביטל מקלס:

לחצו כאן כדי לקבל את הפרק הראשון של הספר כשהוא יוצא

אחרי שהראיון נגמר,

שאלתי אותה למה היא מרגישה שהיא לא זמרת כשיש מאחוריה 12 שנים של ניסיון על הבמה בתפקידים ראשיים, עם הרבה חלקים של הגשת שירים בתוך דמויות.   ואז הגענו למסקנה ביחד, שכדי להיות זמרת, קודם צריך להחליט שרוצים להיות אחת כזאת. כשהייתי במקהלה שלי באולפנה עם נעמי טפלו (שגם היא תגיע לכאן מתישהו) היא היתה אומרת לנו כל פעם לפני הופעה, שאנחנו זמרות, ואנחנו צריכות להרגיש כמו זמרות כשאנחנו עולות על הבמה.   אז לא הבנתי את זה כל כך “מה זאת אומרת להרגיש זמרת?” אבל אתמול אחרי השיחה עם אביטל מקלס הבנתי, עד שאת לא מחליטה שאת זמרת, את לא תרגישי שאת זמרת, ותקטיני את העשיה שלך, לעומת זאת, אם החלטת שאת זמרת, אז עכשיו רק צריך להתחיל לעשות כדי להפוך באמת לכזאת.   זה תמיד מתחיל מהראש, ממה חושבים.   ולמה שקרה בראיון עם אביטל, דיברנו על הפקת מחזה זמר, האם לתת יותר משקל למשחק והדיאלוגים בין הדמויות, או לשיר יותר דגש על המוסיקה. ובין השאר מה קורה היום בברודוואי.   אביטל נתנה די הרבה טיפים בקשר להפקת מחזמר, היא מפיקה עכשיו מחזמר חדש שהיא בדיוק סיימה לכתוב יחד עם שרון כץ (שגם היתה כאן ונתנת המון טיפים איך לבנות קהל ולמלא אולמות) המחזמר הזה הוא על אנוסי ספרד, ואני אתן לאביטל לספר יותר על המחזמר עצמו (זה בראיון)   אבל מה שרציתי לשים עליו דגש זה על הדברים שמסביב, בהפקה מהסוג הזה יש להן בין 60-70 שחקניות, כולן מתנדבות להגיע לחזרות פעמיים בשבוע במשך 7 חודשים, כדי להעלות את ההצגה אחר כך 6 פעמים.   בהפקה עצמה משתתפים אנשי מקצוע, חלקם בתשלום וחלקם בהתנדבות. והן מופיעות על במות עם כל מה שצריך כדי לתת חוויה מושלמת כאילו אנחנו בברוודוואי. כמעט. אחד הדברים שאביטל דיברה עליהם זה העלות של הפקה כזאת. ואיך הן מממנות את ההפקה כולה. חלק מהרעיונות היו גיוס המונים, וגם תמיכה דרך גופים שיש להם עניין לקדם יצירה של נשים. גיוס הכסף הוא חלק חשוב מאד בהפקה מהסוג הזה, גם אם חלק מהכסף הוא ממכירת כרטיסים, עדיין צריך לממן את כל הדברים שמסביב כולל פירסום לקראת ההצגות עצמן.  

אנשי הצוות שצריך בשביל להפיק מחזמר:

  • כותב ומלחין למחזמר – במקרה שלהן אביטל ושרון כותבות את המחזמר, אבל אפשר גם לקחת משהו מוכן או לשלם למישהו שיעשה את זה.
  • מעבד מוזיקלי- שמוסיף גם עיבודים לשירים עצמם שמופיעים בתוך ההצגה, וגם מוסיקת רקע במקומות שצריך. הוא גם דואג לפלייבקים שיהיה אפשר לעבוד איתם. במקרה הזה לא בונים על תזמורת שתלווה את ההופעה (איך לשיר עם פלייבק תוכלו לראות כאן בראיון עם גתית לביא)
  • מנהלת מוזיקלית – מי שכותבת את התפקידים למקהלה, ומלמדת אותם לשיר, וגם עושה את החימום הקולי לפני כל חזרה.
  • כוריאוגרפית – מי שבונה את התנועות של הריקודים על הבמה.
  • ואנשי הפקה – שזה בערך הכל.
כמפיקות של מחזות זמר ולא רק, אלא בעצם כל הופעה שהיא יותר מורכבת, צריך לודא שהכל דופק, לתת לו”ז, למצוא את אנשי הצוות, ולעשות אודישנים לשחקניות, וכמובן כל ההפקה של כל הופעה שזה כולל, מציאת אולם, הגברה תאורה, ומכירת כרטיסים.   אם אתם לא נושמים אחרי הפוסט הזה, אז גם אני לא לגמרי יודעת איך אביטל ושרון עושות את זה פעם בשנתיים. אבל זה קורה.  

קצת על העשיה של אביטל מקלס:

אביטל שיחקה בתפקיד ראשי ב6 מחזות זמר, והיה לה גם תפקיד ראשי בסרט. היא עכשיו בשלבי סיום של של כתיבת המחזמר השני שלה, וגם בו היא הולכת לשחק את התפקיד הראשי. את המחזמר הזה והקודם היא הפיקה עם שרון כץ.   ולאחרונה היא גם הוציאה סינגל ראשון שלה, שהוא על משה רבינו, כשהוא עמד על הר נבו והסתכל על ארץ ישראל וידע שהוא לא הולך להגיע לשם. הסינגל בסגנון של ברוודוואי. הנה הוא:

לראיונות הקודמים בפרוייקט בדרך לבמה:

גתית לביא – איך לשיר עם פלייבק שיר אלוני – איך להפיק את השירים שלך (אולפן ביתי)  גילי סומך וצלר – איך לצמוח מתוך משבר עם המוסיקה לאה דרור – איך להגיע להפקת מופע גדול זהר ופסי – איך להקים להקה  ציפי קולטניוק – איך לחנך קהל לשירים מקוריים   [box type=”bio”]

הראיון הזה הוא חלק מפרוייקט בדרך לבמה,

המטרה : להגיע ל50 זמרות מכל סיגנון שהוא,
שיספרו את הסיפור האישי שלהם,
ואחר כך השלב הבא הוא כתיבת ספר שיסכם את כל התובנות מתוך הסיפורים האישים של כל הזמרות שיופיעו כאן.
אם את זמרת ורוצה להתראיין , צרי קשר איתי.
ואם את רוצה להמשיך לעקוב אחרי סדרת הראיונות, ולדעת מתי יוצא הספר הרשמי בטופס:
[/box]  

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

איך להגן על אתר הוורדפרס שלך מפני האקרים ופורצים

אחד הדברים הראשונים שצריך לעשות בבניית אתר אינטרנט, הוא לדאוג להגנה על האתר. למה צריך להגן על האתר? יש בחוץ כל מיני גורמים שנהנים לפרוץ לאתרים בדיוק כפי שיש אנשים שאוהבים להשחית רכוש של אחרים. ויש כאלו שעושים את זה כדי למחוק את התחרות שלהם. במקרים מסויימים לא תהיה ממש...

כל האמת על עסק דיגיטלי – האם באמת אפשר להרוויח כסף בלחיצת כפתור?

האם עסק דיגיטלי יביא לכם הכנסה פאסיבית? כזאת שתוכלו להשען אחורה ולהגיד זהו לא צריך יותר לעבוד, העסק שלי עובד בשבילי 24/7 בלי שאני צריך לעשות משהו בשביל זה. הנה כל האמת על הקמת עסק דיגיטלי, ומתי באמת אפשר להשען אחורה.

ראיון עם סיון סניור “המעוררת” איך לעורר רשימת לקוחות רדומה

יש אנשים שאוספים רשימת לקוחות בדפים. יש אנשים שאוספים רשימת לקוחות בטבלאות אקסל יש אנשים שמשתמשים בתוכנה לניהול לקוחות ויש אנשים שמשתמשים בתוכנת דיוור מסודרת שמראה מה בדיוק הלקוחות עשו עם המייל ששלחתם להם.  אבל לכולם יש משהו במשותף, במהלך הזמן ישנם אנשים שנרדמים בתוך...